Skofja Loka

25 juli 2018 - Skofja Loka, Slovenië

Wij zijn weer in een appartement belandt. Er is wat regen voorspeld en wij zijn toch een beetje goed weer campers :)
Onze verhuurder heeft de woning pas sinds een maand online. En wij zijn de eersten die 1 week hebben geboekt. Hij is er blij mee. Er zitten nog wat haken en ogen aan, maar eerder om staan wij versteld van de gastvrijheid van de Slovenen.
Elke dag vraagt hij of wij nog iets nodig hebben. Hij stelt zelfs voor om een kookstel en pannen te kopen voor ons, want het appartement heeft geen keuken. Aylan blijft dit feit verbazen. Elke dag zegt hij: "dit huis is heel raar - hier zit geen keuken in". Dat valt onze kleine Bourgondiër wel op ;)
Onze missie deze week is om nieuwe schoenen voor de kids te kopen. Na wat zoektochten slagen wij er uiteindelijk in. Wij fietsen wat, op goed geluk, raken een keer de weg kwijt... fietsen een keer naar het mooie Ljubljana (betekenis: de geliefde) en genieten daar de sfeer... maken een dagtocht naar het Triglav nationaal park en gebruiken daar de gondel en skilift om het mooie uitzicht te genieten... dagbezoek aan camping Sobec...met de auto rijden door toeristisch Bled... zwemmen in riviertje om de hoek van het huis... wandelen boven Skofja Loka...het is een leuke week. Wij hebben alleen wat moeite met het kiezen van de volgende stap: wat wordt het? Nog een keer een weekje zee? Of richting Sofa- waar we eigenlijk graag naartoe wilden, maar waar het momenteel zeer fris is en veel regen is voorspeld? Of toch liever een last minuten familie hotel in Oostenrijk of Duitsland? Nog een laatste keer kamperen of zijn we er nu klaar mee? De keuze is reuze en we hebben er even moeite mee. We vragen bij 2 campings aan of ze plek hebben. Geen van beide antwoordt. We hakken de knoop door: rijden op de bonnefooi naar Osp- waar een kleine gemoedelijke boerderij camping, ook geliefd bij klimmers ons aanspreekt.
En, zij hebben plek! Het is een leuke camping met een geweldige speeltuin...